zondag 31 mei 2009

3 ... 2 ... 1 ... start

Geheugen en ADHD, geheugen en burn-out, geheugen en (bijna-)depressie: gaan allemaal niet goed samen en dat is in mijn situatie wel eens lastig (da's een eufemisme!). Om ervoor te zorgen dat ik 's ochtends alle spullen voor school wel bij me heb, haal ik mijn trukendoos boven. Als ik bedenk wat we mee moeten nemen, dan zorg ik dat het voor de deur staat, zodat ik er quasi over val bij het buitengaan. 's Ochtends liggen in onze hal een hoop spullen: zwemzak, boekentassen, handtas, boodschappentas met kleine rommeltjes die mee moeten, een brief die gepost moet worden, een papier met in grote letters: FIETS MEENEMEN! ... Een 'lanceerplatform'* voor de start. Als de hal leeg is en alles in de auto (inclusief kinderen), dan zijn we klaar voor vertrek. Spreekt voor zich dat er verder niet al te veel in de hal moet staan, want anders geraken we in de war. Hihi.
* de term komt uit Opgeruimd leven met ADHD

2 opmerkingen:

  1. Nu alleen nog de deur ook altijd terug dichtdoen achter je.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeps! Dat is al wel eens voorgekomen. Maar meestal merk ik het toch nog nèt op tijd, niet?
    (echtgenoten zouden de blog van hun partner niet mogen lezen, eigenlijk, hè?)

    BeantwoordenVerwijderen