zaterdag 16 mei 2009

Zaterdag Waxdag*

Ik heb de beste katern van mijn weekendkrant nog lang niet uit, maar wil je alvast 5 redenen geven om De Morgen te gaan kopen**.
(+ natuurlijk het paginagrote Zweeds kruiswoordraadsel op de achterpagina)
1. De column van Het Shopsecreet geeft tips & tricks om een bezoek aan Ikea te overleven (zie ook mijn blogje Shoppen).
2. Het wekelijks "Opgemerkt" redactioneel van Cathérine Ongenae geeft een idee hoe een gedachtenstroom de tijd even doet stilstaan - zeer herkenbaar.
3. "Goede ouders zijn luie ouders" moet ik nog lezen, maar ik denk dat ik me daar helemaal in ga vinden (lang artikel zonder veel tussentitels zet niet aan tot achterstevoren "ontdekken", dus daar moet ik me effe "aanzetten". Zie mijn blogje Achterstevoren).
4. "Laat de kinderen toch spelen" introduceert het begrip "scharrelkinderen" (idem).
5. Psychotherapeute Lut Celie vraagt zich af hoe we met "verwachtingen" moeten omgaan. Wat mag je wel of niet verwachten van je kind? En ze maakt een interessant onderscheid tussen praktische afspraken om als gezin samen te leven en meer onbestemde gevoelsmatige verlangens.
* Neem vooral dit titeltje niet te ernstig, want Polly Dewit geeft nog een pertinent pleidooi voor het recht van vrouwen om hun oksels niet te ontharen!
** Doe geen moeite om de artikels op de website te zoeken. De katern Wax heeft geen online versie. Waarom eigenlijk? Grappig detail: als ik op de website de zoekterm "luie ouders" invoer, krijg ik een artikel over overgewicht bij kinderen met als stelling dat kinderen van luie ouders te weinig bewegen.

1 opmerking:

  1. Leve de WAX! ik ben fan (http://cashproductions.blogspot.com/search/label/WAX)

    BeantwoordenVerwijderen