zaterdag 30 mei 2009

Uitstelgedrag - maar dan anders

Ok. We kunnen hier thuis behoorlijk tegen wat rommel. Maar je hebt toch van die momenten dat het teveel wordt. En dan schiet ik in een kortstondige 'sorteerstand' en moet de rommelhoop eraan geloven. Sinds kort stop ik een momentje net voor ik eraan begin en ik prent het beeld van al die troep in mijn geheugen. Met de duidelijke boodschap aan mezelf: "Zo willen we het NIET!" Als ik daarna nog de neiging heb om bijvoorbeeld een kleed in de kast te gooien dan haal ik dat 'fotootje' boven. En dan gaat dat kleed toch al gauw op die kapstok. Zolang ik dat eerste rommeltje zo kan uitstellen, blijft mijn kast op orde. En gezien ik een 'uitsteller' ben, is dat misschien nog niet zo slecht gezien. Als ik nog drie jaar zo verder doe, dan geraakt alles opgeruimd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten