woensdag 25 maart 2009

Nog maar eens een zelfhulpboek

Ik heb het effe teruggezet bij FNAC, maar het dan toch gekocht: Opgeruimd leven met ADHD (Judith Kolberg en Kathleen Nadeau bij uitgeverij Nieuwezijds). Orde op zaken stellen is de grootste uitdaging voor mensen met AD(H)D. Boeken over organiseren zijn er genoeg - en heb ik genoeg - maar die houden geen rekening met de specifieke problemen waarmee wij ADD'ers te kampen hebben (ik ga er intussen vanuit dat ik tot 'de club' behoor om het leven simpel te houden). Ik heb al 50 pagina's gelezen en het is de nagel op de kop. Het heeft zelfs een verklaring waarom ik dat boek zelf heb gekocht - geprikkeld geraken, twijfelen, terugzetten, beslissing uitstellen en dan toch kopen. Nu nog de praktijk ... dat is altijd wat anders ... maar misschien wordt het met dit boek wel haalbaar?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten