donderdag 5 maart 2009

Eventjes genieten: registratie van een moment van evenwicht

Ik voel me op dit moment relax en onder controle. Ik ben trots op mezelf. Er staan op dit moment geen bergen was ... en dat is een hele prestatie in een huishouden waar er gemiddeld 5 volle manden staan te wachten. Ik heb net een gezond ontbijtje genomen en de keuken is alweer aan kant. Ik ben behoorlijk uitgeslapen. Sinds twee nachtjes op tijd in bed en dat loont. Het huis ziet er niet uit alsof er een bom ontploft is, wat vaak wel anders is. Ik had gisterenavond nog energie over nadat de kinderen in bed lagen. En bovenal: ik voel me goed!
Als de rust is teruggekeerd, beginnen de ideeën voor actie snel opnieuw. Maar ik heb mezelf voorgenomen er dit keer even aan te weerstaan. Werken in de tuin is voor volgende week. Meehelpen in de school niet voor morgen. De lenteschoonmaak zal nog even moeten wachten. Ik doe een paar noodzakelijke dringende dingen en dat is het dan. Genieten van de rust zo lang ik kan. Ik ben eindelijk aan mijn puzzel begonnen. Kwestie van iets nutteloos te doen.
Zie ook: doe eens iets nutteloos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten