donderdag 26 februari 2009

Pluspuntjes

Na een drukke dag had ik zonet de neiging om een behoorlijk vernietigend oordeel te vellen en de hele dag naar de prullenbak te verwijzen, maar ik kon mezelf nog net tegenhouden. Dat zou toch lichtjes overdreven zijn geweest. Hieronder de pluspuntjes van de dag:

  • ik heb drie kinderen een heel leuke dag bezorgd: ze hebben gekampeerd in de woonkamer met een echte tent, croque monsieurs gegeten op hun eigen serviesje, kunstwerkjes gemaakt van klei, ik heb voorgelezen, we hebben spelletjes gespeeld, er was fruitsla om half 4
  • ik heb een poging gedaan om ondanks het vorige puntje af en toe eens tot rust te komen - het is niet echt gelukt, maar ik heb wel geprobeerd!
  • ik heb in ijltempo een gezonde maar voedzame maaltijd op tafel getoverd
  • ik heb bewust - of was het omdat ik geen tijd had? - enkele uren geleden geen scène gemaakt toen mijn teergeliefde echtgenoot maar nipt op tijd thuiskwam - al was ik op dat moment NIET echt kalm te noemen - en bekijk dit alles nu zelfs met een grote mildheid
  • onze dochter was ondanks het vorige puntje mooi op tijd voor haar generale repetitie - zonder haastig te rijden - en ze had alles bij wat ze nodig had
  • ik heb me niet opgejaagd in de file toen ik onze dochter na haar repetitie weer moest ophalen, ik was maar enkele minuten te laat en ze werd intussen heel even opgevangen door de ouders van haar vriendinnetje
  • ik heb mijn kalmte bewaard toen de kinderen om 9u beweerden nog steeds niet moe te zijn en ze slapen nu intussen als marmotjes
  • ik heb de keuken opgeruimd al had ik daar helemaal geen zin in - maar ik ben nu heel trots op mezelf
  • ik heb zonet alle was gesorteerd en een eerste machine aangezet
  • de was in de droogkast is niet gekrompen ook al stond die per ongeluk op kastdroog - het mag ook eens meezitten!
En dit alles na een onderbroken nacht. 'Me dunkt' dat ik nu rustig in de zetel mag ploffen met een lekker tasje thee en een koekje.

Zie ook: The Mom Song en Supervrouwen

1 opmerking: