donderdag 26 februari 2009

Give him a break!

Deze week was er commotie, omdat onze premier in volle crisistijd dúrfde te gaan skiën. Mijn eerste reactie: waar zijn we met z'n allen mee bezig dat men daarover al een oordeel moet vellen? Ik zal me nooit laten bekeren tot de ideologieën van Van Rompuy, maar dit keer dacht ik toch: good for you! Alsof een eerste minister af en toe eens niet goed mag ontspannen. Zien we liever een man die overwerkt in het ziekenhuis belandt? Dat zou mij veel meer zorgen baren!
Ik denk trouwens dat vakantie op dat politiek niveau relatief is. De premier wordt ongetwijfeld op de hoogte gehouden van de dringende zaken. Relax is naar mijn maatstaven toch anders. En wie twijfelt of Van Rompuy niet stante pede terug hier zou zijn als een vliegtuig in een veld nabij Zaventem belandt? Ik niet althans.
Ik ben er zeker van dat je na een goede break eerder helder, objectief, creatief bent en ik denk dat dit niet te onderschatten voordelen zijn in de huidige situatie. De crisis zal er nog een tijdje zijn om te bestrijden. Intussen besef ik maar weer dat we op dit moment in een mallemolen leven en vraag ik me af waar de menselijkheid is gebleven in onze zogenaamde 'beschaving'.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten