woensdag 21 januari 2009

Wat een gekkenwerk

Soms denk ik echt: waar zijn we met z'n allen mee bezig! We willen een uitdagende voltijdse job met heel wat verantwoordelijkheid, maar tegelijk willen we met de nodige aandacht de kinderen en het ventje graag zien. We racen met z'n allen van het ene naar het andere. En iedereen gaat best uit de weg als we langs razen. Als de job dan blijkt toch wel een hele grote uitdaging te zijn, begint alles vierkant te lopen.

Ik heb toch maar even de stekker uit dit doldraaiende systeem getrokken. Tijd om eens in de cockpit te kruipen en controle te krijgen over mijn eigen leven. Diagnose: burn-out! Ik heb een maand de tijd om de touwtjes terug in handen te krijgen. Ik heb de laatste weken en maanden gemerkt dat er heel wat instrumenten en hulpmiddeltjes zijn die me kunnen helpen. Maar ik zie door de bomen van de zelfhulpboeken het bos niet meer. Wat werkt wel en wat werkt niet (voor mij). Ik probeer alles uit en je leest hoe het me vergaat. Ik hoop dat de andere supervrouwen (en -mannen) in deze wereld er ook wat aan hebben.

Veel succes in jullie multitasking poging om te goochelen met tijd, aandacht, energie, liefde, ...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten