donderdag 18 juni 2009

Genetica

Ik ben 'gezegend' met een heel groot - soms overdreven - verantwoordelijkheidsgevoel. Dat heeft heel zeker een goeie invloed op mijn ADHD. Het houdt de boel voor een stukje in evenwicht. Ik blijf wel eens botsen, maar nogal binnen de lijntjes. Die verantwoordelijke trekjes zitten in mijn genen. Ons meisje is een duidelijke afstammeling. Deze week was ze verontwaardigd dat een mevrouw voor onze neus fout parkeerde. Daar kon ze echt niet bij. Was ze iets ouder, dan had ze die dame ongetwijfeld op haar onverantwoorde gedrag gewezen. Ik heb haar even wijs gemaakt dat grote mensen in principe voor zichzelf zorgen en de boel wel regelen. En dat meisjes van 7 zich daar geen zorgen over moeten maken. Die moeten vooral kind zijn en door het leven dansen.

1 opmerking:

  1. Volwassen die dingen doen die niet horen, is moeilijk te vatten voor een zevenjarige.

    BeantwoordenVerwijderen