donderdag 30 juli 2009

Reisverslag (7): mindfulness bij onweer

Ik heb sinds het einde van de cursus niet veel meer gemediteerd. Goede voornemens genoeg anders. Een paar dagen geleden zaten we in de tent en brak er een fel onweer los. Gelukkig waren de kinderen net in een heel diepe slaap gesukkeld. We hadden nog maar net gezegd dat ze wellicht door een kannon nog niet wakker zou worden, toen een paar minuten later een enorme knal echt in de buurt van de camping. En ons mannekes sliepen dus inderdaad verder. Oef. Zelf waren we na die donderslag toch niet zo helemaal op ons gemak. Ik werd echt wel bang. Van kruiswoordraadsels oplossen kwam niks meer in huis. Om me af te leiden, zette ik dan maar mijn mp3-speler op een geleide meditatie van de mindfulness-cursus. Ik werd bij het horen van de stem van Edel Maex ineens zo relax. Echt heel opmerkelijk. Dat onweer kon me niks meer maken. Wat natuurlijk niet waar is, want het kan altijd. Maar het heeft geen zin om daar vooraf zo bang voor te zijn, want dat maakt het onweer niet minder hevig. Integendeel. In je hoofd wordt het dan veel erger dan het is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten