maandag 27 juli 2009

Reisverslag (4): het weer

Ik zou graag eens een reis verslaan waarbij ik het niet hoef te hebben over het weer. Helaas pindakaas. Het fantastische aan kamperen is dat je de hele tijd in de buitenlucht kan zijn. Maar bij slecht weer verlang je toch wel eens naar een dak, muren, ramen en deuren. Zoals gewoonlijk was het weer niet echt schitterend.
De voorspellingen zagen er zeer gunstig en stabiel uit: dagenlang echt warm zomerweer werd aangekondigd. Op onverklaarbare wijze sloeg het na een paar dagen danig om. De eigenaar van de camping kon er zelf niet meer aan uit. We hadden heel veel wind, een paar frisse dagen, een paar zeer felle onweren, ...We hebben dan maar onze traditie verder gezet: als het heel slecht weer is, eten we een keer in de Quick. Die van Carcassonne hebben we dan ook maar verkend.
Door jarenlange ervaring met kamperen in weer en wind, slagen we er intussen wel in om onze spullen redelijk droog te houden. Toen ik een koppel bezig zag met heel hun hebben en houden te drogen te hangen aan de wasdraad, was ik daar toch eventjes blij om.
Jammer dat je vooral dat slechte weer onthoudt. Het was vaak ook erg mooi en warm. Mijn plattekaas-velletje is zelden zo mooi gebruind. Maar als we de habitués mochten geloven, hadden ze daar in lange tijd niet zo'n slecht weer gehad. Eén tip dus: ga nooit waar wij op vakantie gaan, want wij hebben eigenlijk altijd pech met het weer. We denken er aan een regendans te gaan maken in één of ander door droogte geteisterd land. Die mensen gaan ons misschien nog graag zien komen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten