dinsdag 5 juli 2011

Regenplan - dag 1

Sinds een aantal maanden is onze jongste doodsbang van regen en wind. Dreigende wolken, een rukwindje en een paar druppels zijn al genoeg om hem volledig in paniek te laten schieten. Over drie weken gaan we kamperen. Naar Frankrijk. Lezers van het eerste uur weten intussen dat de kans op slecht weer bij ons behoorlijk groot is als we op vakantie zijn. Reden genoeg om onze zoon van zijn regen-en-wind-angst heen te helpen. De volgende dagen en weken wil ik hem elke dag met spelletjes en een snuifje mindfulness vertrouwd maken met regen en wind én met zijn angst. En hier lees je hoe ik dat aanpak. Ik ben benieuwd of het werkt.
Vandaag zijn we voorzichtig gestart. Ik heb mijn meditatiemat, mijn kussen en bankje op het terras gelegd en ben gaan zitten. Hij kent dit allemaal van zijn yogales en kwam naast me zitten. 'Even rustig worden!' Ik vroeg hem waar zijn ademhaling dan zit als hij zo twee seconden op het kussen zit (langer blijven zitten, is blijkbaar nog geen optie). In zijn buik. 'Goed zo!' Voelen waar je adem zit, is de basis waarmee we regelmatig gaan oefenen de volgende dagen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten