donderdag 15 oktober 2009

Wapper

Ik hou me hier meestal ver van politieke berichtgeving. Maar soms kan een mens niet anders. Vandaar: ik stem zondag NEE. Ik woon niet onder het viaduct. En dat fijn stof komt er toch, ongeacht de oplossing. Maar de vernieuwde Antwerpse ring (die wordt ontdubbeld in het plan, wist je dat?) komt wel op minder dan 100 meter van onze deur. We wonen nu niet ver buiten de ring. Toegegeven. Maar tussen ons en de ring liggen nu nog een hele berm en een strookske groen en een fantastisch fietspad - een fietssnelweg zeg maar - en het enige speeltuintje in de buurt. En net die buffer tussen de wijk en het onzinnige ringverkeer moet wijken voor nog meer verkeer. Ik begeef me elke dag ook in die soep. Ik pleit schuldig. Maar de oplossing is volgens mij niet meer, maar minder auto-verkeer. Of is dat misschien de bedoeling van die onmogelijke ontwerpen: de mensen doen inzien dat het zo niet verder kan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten