dinsdag 1 maart 2011

Intolerant

Niet echt een eigenschap die ik mezelf snel toedicht. Maar voor lactose ben ik blijkbaar erg intolerant. Lactose zit in melk en in heel wat producten waarin melk of een afgeleid product verwerkt is. In een heleboel eigenlijk. Sinds ik weet dat ik lactose-intolerantie heb, kan ik er mijn klok op gelijk zetten: van zodra ik lactose eet, sputtert de motor. Als ik terugdenk heb ik dit minstens al een paar jaar. Niet te verwonderen dat mijn lichaam een 'scheikundig rampgebied' is. En achteraf gezien is het stom. Blijkbaar gaan we heel ver in het negeren van de signalen die ons lijf heel duidelijk geeft. Of we zoeken de oorzaak in iets anders, in iets dat we wél kennen wellicht. Maar de kern ligt toch in het al dan niet goed aanvoelen van ons eigen lichaam en écht luisteren wat het ons vertelt. Is het verwonderlijk dat het algemeen beter met me gaat sinds ik een lactose-arm dieet volg? Ik denk het niet!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten