donderdag 5 juli 2012

Zonder beeld

Ik kan er alsmaar minder tegen dat mensen op me reageren vanuit een beeld dat ze van me hebben. Correctie, vanuit een negatief beeld dat ze van me hebben. Als het beeld positief is, dan kan ik het wel hebben, denk ik. Dan kan het niet zo'n kwaad :-). Het ergste is, dat ik het me ook regelmatig verbeeld dat iemand een beeld van mij heeft. Dan zie ik vooral dat beeld van een beeld bevestigd. En dat is natuurlijk evenmin fraai. Maak geen beeld van me. Of tenminste geen slecht. Dan probeer ik hetzelfde.

2 opmerkingen:

  1. Door hier te komen lezen heb ik sowieso een beeld van je. Waarschijnlijk een beeld dat helemaal niet met de realiteit strookt. Maar het is wel een positief beeld. En ik durf te wedden dat die realiteit ook positief is.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik probeer mijn lezers natuurlijk zo min mogelijk met mijn stommiteiten te belasten :-).Merci voor je lieve woorden!

      Verwijderen